Wydział Organizacji i Nadzoru

Funkcję naczelnika wydziału pełni Sekretarz Powiatu.

Zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, obsługę administracyjną Rady i Zarządu, organizację przyjmowania obywateli, załatwiania spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników.

Do podstawowych zadań Wydziału należy:

W zakresie funkcjonowania i organizacji Starostwa:

  1. opracowywanie projektów statutu i jego nowelizacji;
  2. opracowywanie projektów regulaminów: organizacyjnego, pracy, regulaminu wynagradzania oraz innych regulaminów, których uchwalenie nakładają na Starostę obowiązujące przepisy prawa;
  3. prowadzenie rejestru Zarządzeń Starosty;
  4. prowadzenie rejestru odpowiedzi na zapytania dotyczące Informacji Publicznej;
  5. nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej;
  6. przechowywanie protokołów kontroli i wystąpień pokontrolnych z kontroli przeprowadzanych w Starostwie i Jednostkach organizacyjnych przez np. NIK, RIO,UKS,
  7. kontrola realizacji zaleceń pokontrolnych;
  8. udział na polecenie Starosty w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych;
  9. nadzór nad organizacją wyborów i referendów
  10. realizacja innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów.

W zakresie obsługi Biura Rady Powiatu:

  1. obsługa kancelaryjno-biurowa Biura Rady  i radnych;
  2. obsługa  i organizacyjne przygotowywanie sesji Rady;
  3. zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Rady;
  4. przygotowywanie i obsługa Komisji Rady ;
  5. przyjmowanie od Radnych oświadczeń majątkowych i innych oświadczeń:
  6. zapewnienie, przy współpracy Naczelników terminowego przygotowania materiałów dla potrzeb Rady  i Komisji Rady;
  7. nadzorowanie terminowego przygotowania przez Naczelników i pracowników odpowiedzi
    na interpelacje, wnioski i zapytania Radnych;
  8. prowadzenie ewidencji Jednostek organizacyjnych,  właściwych służb, inspekcji i straży;
  9. prowadzenie rejestrów:
    • uchwał Rady,
    • wniosków i opinii Komisji Rady
    • interpelacji i wniosków radnych
    • petycji,
  10. realizacja innych zadań dotyczących Rady i radnych wynikających z obowiązujących przepisów.

W zakresie obsługi Zarządu Powiatu:

  1. sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu;
  2. przekazywanie do poszczególnych Wydziałów zadań wprowadzanych przez Zarząd ;
  3. zapewnienie przy współpracy Naczelników terminowego przygotowania materiałów dla potrzeb Zarządu;
  4. przyjmowanie oświadczeń majątkowych Członków Zarządu;
  5. przygotowywanie raportu o stanie Powiatu;
  6. realizacja innych zadań dotyczących Zarządu   wynikających z obowiązujących przepisów.

W zakresie spraw organizacyjnych:

  1. prowadzenie kancelarii:
    • przyjmowanie korespondencji w tym obsługa poczty ePUAP, pism wpływających
      do Starostwa,
    • rejestracja korespondencji i przygotowanie do dekretacji,
    • podział i dostarczenie korespondencji do poszczególnych Wydziałów,
    • wysyłanie korespondencji i przesyłek,
  2. prowadzenie Sekretariatu Starosty i Wicestarosty;
  3. obsługa centrali telefonicznej;
  4. udzielanie informacji interesantom;
  5. informowanie Naczelników wydziałów o spotkaniach;
  6. przyjmowanie, rejestrowanie i nadzór nad terminowym załatwianiem  skarg i wniosków,
  7. prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków, w którym rejestrowane są skargi i wnioski kierowane do Starosty oraz przyjmowane przez Starostę, Wicestarostę i pozostałych pracowników w ramach osobistej interwencji interesanta oraz składane pisemnie do Rady lub Zarządu.
  8. realizacja innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów.

W zakresie spraw kadrowych:

  1. prowadzenie akt osobowych pracowników Starostwa, dyrektorów, kierowników jednostek organizacyjnych  oraz kierowników powiatowych służb, inspekcji straży;
  2. wystawianie zaświadczeń  o zatrudnieniu, legitymacji służbowych i prowadzenie stosownych rejestrów;
  3. prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązywania  i rozwiązywania stosunku pracy i  przebiegu pracy;
  4. przygotowywanie w porozumieniu z odpowiednimi wydziałami postępowań konkursowych
    na wolne stanowisko;
  5. organizowanie i nadzorowanie terminowości przeprowadzania wstępnych, okresowych i kontrolnych badań lekarskich dla pracowników Starostwa;
  6. dokonywanie zgłoszeń do ZUS;
  7. sporządzanie planu urlopów, prowadzenie listy obecności, kart ewidencji czasu pracy;
  8. koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego;
  9. współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie staży, przygotowań zawodowych, prac interwencyjnych;
  10. prowadzenie spraw dotyczących praktyk zawodowych, uczniowskich i studenckich;
  11. sporządzanie sprawozdań statystycznych;
  12. przyjmowanie od osób zobowiązanych, oświadczeń majątkowych i innych oświadczeń;
  13. realizacja innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów.

W zakresie informatyzacji:

  1. zabezpieczenie łączności telefonicznej, telefaksowej i alarmowej;
  2. zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej;
  3. wdrażanie i nadzór nad Polityką Bezpieczeństwa;
  4. zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych przy używaniu oprogramowania informatycznego w Starostwie;
  5. wdrażanie postępu technicznego w informatyzacji Starostwa;
  6. zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych, wykonywanie kopii zapasowych;
  7. publikacja aktów w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego;
  8. realizacja zadań określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej;
  9. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa i udostępnianie danych;
  10. administrowanie domeną bialobrzegipowiat.pl;
  11. obsługa poczty elektronicznej Starostwa w tym obsługą poczty ePUAP;
  12. realizacja zadań określonych w ustawie o podpisie elektronicznym;
  13. realizacja innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów.