Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Maria Walasik

Powiatowy Rzecznik Konsumentów bezpośrednio podporządkowany jest Staroście.

  1. Starosta wobec Rzecznika Konsumentów wykonuje czynności w zakresie prawa pracy.
  2. Do podstawowych zadań Rzecznika Konsumentów należy:
    1. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego, informacji  prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
    2. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
    3. wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
    4. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
    5. współpraca z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednostkami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
    6. nadzór nad działalnością stowarzyszeń i fundacji;
    7. realizacja innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów.