Geodeta Powiatowy
Jolanta Wardecka
Wydziałem Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości kieruje Geodeta Powiatowy, który wykonuje zadania należące do kompetencji Starosty jako organu administracji geodezyjnej i kartograficznej oraz wynikające z innych ustaw, w których Starosta lub Powiat jest wyznaczony jako organ realizujący określone zadania.
Geodeta Powiatowy pełni funkcję:
- Naczelnika Wydziału,
- Kierownika Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
- Przewodniczącego Narad Koordynacyjnych.
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości realizuje w szczególności zadania w następujących zakresach:
Prowadzenie punku kasowego dla opłat dokonywanych na podstawie:
- dokumentów Obliczenia Opłaty;
- faktur VAT.
Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zgodnie z przepisami ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, w tym:
- baz danych ewidencji gruntów i budynków, które podlegają okresowej weryfikacji danych a także modernizacji ewidencji gruntów i budynków, ich udostępnianie, aktualizacja i archiwizacja;
- geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych GESUT, ich udostępnianie, aktualizacja i archiwizacja;
- gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
- tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych: rejestru cen i wartości nieruchomości, szczegółowych osnów geodezyjnych oraz BDOT500;
- tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000 , tj. map ewidencyjnych i map zasadniczych;
- prowadzenie ww. baz danych w systemie teleinformatycznym oraz utrzymywanie ich w ciągłej gotowości operacyjnej;
- uwierzytelnianie dokumentów powstałych w wyniku prac geodezyjnych lub kartograficznych;
- weryfikacja przyjmowanych do zasobu opracowań geodezyjnych lub kartograficznych.
Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
Zakładanie osnów szczegółowych;
Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
Prowadzenie postępowań w zakresie scalania i wymiany gruntów;
Gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa i zasobem nieruchomości Powiatu,
w tym:
- tworzenie i prowadzenie ewidencji nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa;
- regulacja stanu prawnego nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu;
- obrót nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa i Powiatu;
- przekazywanie nieruchomości w trwały zarząd, wygaszanie trwałego zarządu oraz aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu;
- aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego;
- wywłaszczanie nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa i Powiatu;
- składanie wniosków do ksiąg wieczystych dotyczących praw do nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu;
- reprezentowanie Skarbu Państwa i Powiatu przed sądami i innymi organami w sprawach dotyczących nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu;
Wywłaszczanie nieruchomości na rzecz jednostek samorządu terytorialnego.
Ograniczanie sposobu korzystania z nieruchomości, zobowiązywanie do udostępniania nieruchomości, wydawanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości oraz ustalanie odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości i za szkody wynikłe na skutek ograniczenia własności nieruchomości zgodnie z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami.
Prowadzenie postępowań o zwrot wywłaszczonych nieruchomości.
Prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie własności działki gruntu i działki pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne na rzecz Skarbu Państwa w zamian za rentę.
Przekształcanie w prawo własności prawa użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa.
Prowadzenie postępowań wynikających z ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.
Składanie wniosków do ksiąg wieczystych wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami.
Prowadzenie postępowań w sprawie nabycia przez Skarb Państwa z mocy prawa mienia pozostałego po podmiotach wykreślonych z Krajowego Rejestru Sądowego i podmiotów, które pomimo obowiązku nie dokonały wpisu.
Sporządzanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa przydatnych na cele budownictwa mieszkaniowego i przekazywanie ich do Krajowego Zasobu Nieruchomości.
Prowadzenie postępowań dotyczących ochrony gruntów rolnych, w zakresie wyłączania gruntów z produkcji rolniczej i uzgadniania projektów decyzji o warunkach zabudowy lub o lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Sporządzanie wyplotów, skanów i kopii materiałów na zlecenie osób prywatnych i podmiotów zewnętrznych za odpłatnością.
Sporządzanie zestawień zbiorczych i sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw.
Innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami wydziału
geodezja@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 | |
Geodeta Powiatowy | ||
Jolanta Wardecka | j.wardecka@bialobrzegipowiat.pl geodetapowiatowy@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 wew. 20 |
Ewidencja Gruntów i Budynków | ||
Łukasz Zbiciak | l.zbiciak@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 wew. 24 |
Mateusz Gostkowski | m.gostkowski@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 wew. 24 |
Piotr Kurowski | p.kurowski@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 wew. 24 |
Dorota Dudkiewicz | d.gruszczynska@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 wew. 24 |
Ewelina Machniak | e.machniak@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 wew. 24 |
Gospodarka Nieruchomościami | ||
Ewa Wanat | e.wanat@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 wew. 26 |
Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej | ||
podgk@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486133186, 486132308 | |
Anna Bolek | a.bolek@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486133186 wew. 30 |
Paulina Telbuch | p.telbuch@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486133186 wew. 30 |
Agata Sobieraj | a.sobieraj@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486133186 wew. 32 |
Agnieszka Pacholczak | a.pacholczak@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486133186 wew. 32 |