Geodeta Powiatowy
Jolanta Wardecka
Wydziałem Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości kieruje Geodeta Powiatowy, który wykonuje zadania należące do kompetencji Starosty jako organu administracji geodezyjnej i kartograficznej oraz wynikające z innych ustaw, w których Starosta lub Powiat jest wyznaczony jako organ realizujący określone zadania.
Geodeta Powiatowy pełni funkcję:
- Naczelnika Wydziału,
- Przewodniczącego Narad Koordynacyjnych.
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości realizuje w szczególności zadania w następujących zakresach:
1. Prowadzenie punku kasowego dla opłat dokonywanych na podstawie:
- dokumentów Obliczenia Opłaty;
- faktur VAT.
2. Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne, w tym:
- baz danych ewidencji gruntów i budynków, ich udostępnianie, aktualizacja i archiwizacja,
- modernizacji ewidencji gruntów i budynków,
- sporządzanie powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
- geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych GESUT, ich udostępnianie, aktualizacja i archiwizacja;
- gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
- tworzenie, prowadzenie i udostępnianie baz danych: rejestru cen i wartości nieruchomości, szczegółowych osnów geodezyjnych oraz BDOT500;
- tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000 , tj. map ewidencyjnych i map zasadniczych;
- rejestru prac geodezyjnych,
- ewidencji materiałów zasobu,
- prowadzenie rejestru wniosków o udostępnienie materiałów zasobu,
- prowadzenie ww. baz danych, ewidencji i rejestrów w systemie teleinformatycznym oraz utrzymywanie ich w ciągłej gotowości operacyjnej,
- weryfikacja, przyjmowanie wyników zgłoszonych prac geodezyjnych do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego lub przeprowadzanie odbiorów zbiorów danych bądź innych materiałów jako przedmiotu zamówienia publicznego realizowanego przez organy administracji geodezyjnej i kartograficznej,
- klauzulowanie dokumentów powstałych w wyniku prac geodezyjnych,
- wydawanie licencji i Dokumentów Obliczenia Opłaty przy udostępnianiu materiałów zasobu,
3. Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.
4. Zatwierdzanie projektów, zakładanie oraz aktualizacja osnów szczegółowych.
5. Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości.
6. Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych.
7. Realizacja zadań starosty wynikających z Dekretu z dnia 8 sierpnia 1946 r. o wpisywaniu w księgach hipotecznych (gruntowych) prawa własności nieruchomości przejętych na cele reformy rolnej.
8. Realizacja zadań starosty wynikających z Dekretu z dnia 18 kwietnia 1955 r. o uwłaszczeniu i o uregulowaniu innych spraw, związanych z reformą rolną i osadnictwem rolnym.
9. Realizacja zadań starosty wynikających z ustawy z dnia 17 lutego 1960 r. o utracie mocy prawnej niektórych ksiąg wieczystych.
10. Realizacja zadań starosty wynikających z ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców.
11. Realizacja zadań starosty wynikających z ustawy z dnia 22 czerwca 1995 r. o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
12. Realizacja zadań starosty wynikających z ustawy z dnia 26 marca 1982 r. o scalaniu i wymianie gruntów.
13. Realizacja zadań starosty wynikających z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami w tym między innymi:
1) gospodarowanie zasobem nieruchomości Skarbu Państwa i zasobem nieruchomości Powiatu Białobrzeskiego, w tym:
a) tworzenie i prowadzenie ewidencji nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa;
b) sporządzanie rocznego sprawozdania z gospodarowania nieruchomościami zasobu,
c) sporządzanie planu wykorzystania zasobu nieruchomości Skarbu Państwa,
d) regulacja stanu prawnego nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Białobrzeskiego,
e) obrót nieruchomościami stanowiącymi własność Skarbu Państwa i Powiatu Białobrzeskiego,
f) przekazywanie nieruchomości w trwały zarząd, wygaszanie trwałego zarządu oraz aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu,
g) aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego,
h) wywłaszczanie nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa i Powiatu Białobrzeskiego,
i) składanie wniosków do ksiąg wieczystych dotyczących praw do nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Białobrzeskiego;
j) reprezentowanie Skarbu Państwa i Powiatu Białobrzeskiego przed sądami i innymi organami w sprawach dotyczących nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Białobrzeskiego;
2) wywłaszczanie nieruchomości na rzecz jednostek samorządu terytorialnego;
3) ustalanie odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości;
4) prowadzenie postępowań o zwrot wywłaszczonych nieruchomości;
5) ograniczanie sposobu korzystania z nieruchomości, zobowiązywanie do udostępniania nieruchomości, wydawanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości oraz ustalanie odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości i za szkody wynikłe na skutek ograniczenia własności nieruchomości zgodnie z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami;
6) składanie wniosków do ksiąg wieczystych wynikających z przedmiotowej ustawy;
14. Realizacja zadań starosty wynikających z ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa.
15. Realizacja zadań starosty wynikających z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny dotyczących:
1) przyjęcia spadku po spadkodawcy, którego ostatniego miejsca zamieszkania w Rzeczypospolitej Polskiej nie da się ustalić albo ostatnie miejsce zamieszkania spadkodawcy znajdowało się za granicą;
2) zawarcia umowy przekazania nieruchomości pomiędzy jej właścicielem a Skarbem Państwa, gdy gmina miejsca położenia całej albo części nieruchomości nie skorzystała z zaproszenia do jej zawarcia;
16. Realizacja zadań starosty wynikających z ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów.
17. Realizacja zadań starosty wynikających z ustawy z dnia 29 czerwca 1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych.
18. Realizacja zadań Starosty wynikających z ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych w zakresie wyłączania gruntów z produkcji rolniczej.
19. Realizacja zadań Starosty wynikających z ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie ochrony gruntów rolnych.
20. Prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie własności działki gruntu i działki pod budynkami osobom, które przekazały gospodarstwo rolne na rzecz Skarbu Państwa w zamian za rentę.
21. Prowadzenie postępowań w sprawie nabycia przez Skarb Państwa z mocy prawa mienia pozostałego po podmiotach wykreślonych z Krajowego Rejestru Sądowego i podmiotów, które pomimo obowiązku nie dokonały wpisu.
22. Sporządzanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa przydatnych na cele budownictwa mieszkaniowego i przekazywanie ich do Krajowego Zasobu Nieruchomości.
23. Sporządzanie wykazów nieruchomości Skarbu Państwa, którymi gospodarują starostowie, zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o Centralnym Porcie Komunikacyjnym.
24. Sporządzanie wyplotów, skanów i kopii materiałów na zlecenie osób prywatnych i podmiotów zewnętrznych za odpłatnością.
25. Sporządzanie zestawień zbiorczych i sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw.
26. Prowadzenie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Wydziału.”.
geodezja@bialobrzegipowiat.pl podgk@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 tel. 486133186 | |
Geodeta Powiatowy: | ||
Jolanta Wardecka | j.wardecka@bialobrzegipowiat.pl geodetapowiatowy@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 wew. 20 |
W zakresie obsługi Ewidencji Gruntów i Budynków: | ||
Łukasz Zbiciak | l.zbiciak@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 wew. 22 |
Mateusz Gostkowski | m.gostkowski@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 wew. 24 |
Dorota Dudkiewicz | d.dudkiewicz@bialobrzegipowiat.pl | tel.486132308 wew. 24 |
Ewelina Machniak | e.machniak@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 wew. 28 |
Paulina Mrowińska | p.mrowinska@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 wew. 28 |
W zakresie obsługi Powiatowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego: | ||
Anna Bolek | a.bolek@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486133186 wew. 30 |
Paulina Telbuch | p.telbuch@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486133186 wew. 30 |
Agata Sobieraj | a.sobieraj@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486133186 wew. 32 |
Żaneta Płatos | z.platos@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486133186 wew. 32 |
W zakresie Gospodarki Nieruchomościami: | ||
Ewa Wanat | e.wanat@bialobrzegipowiat.pl | tel. 486132308 wew. 26 |