Naczelnik Marcin Jagiełło
Wydział zapewnia w szczególności realizację następujących zadań:
W zakresie funkcjonowania Starostwa:
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;
- wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
- opracowywanie projektów upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty, prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw;
- opiniowanie pod względem organizacyjnym projektów porozumień i umów w zakresie spraw powierzanych innym jednostkom oraz zadań przyjętych do realizacji od innych jednostek, prowadzenie stosownych rejestrów;
- sporządzanie sprawozdawczości z zakresu prowadzonych spraw.
W zakresie archiwum:
- przechowywanie dokumentacji powstającej w działalności Starostwa;
- zapewnienie odpowiedniej ewidencji, przechowywania oraz ochrony przed uszkodzeniem, zniszczeniem bądź utratą powstałej oraz nadsyłanej i składowanej w Starostwie dokumentacji;
- wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
W zakresie promocji Powiatu:
- opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno – informacyjnych o Powiecie;
- promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego gmin Powiatu w kraju i za granicą;
- monitoring publikacji o Powiecie w środkach masowego przekazu;
- organizowanie przedsięwzięć i imprez o charakterze promocyjnym lub wizerunkowym;
- udział imprezach o charakterze promocyjnym;
- współpraca z mediami.
W zakresie rozwoju gospodarczego:
- przygotowywanie materiałów w zakresie opracowania „Strategii rozwoju społeczno – gospodarczego Powiatu ” oraz „Planu rozwoju lokalnego Powiatu”;
- utrzymywanie stałego kontaktu z przedsiębiorcami;
- podejmowanie działań wspierających rozwój lokalnej przedsiębiorczości;
- pozyskiwanie nowych inwestycji;
- pozyskiwanie środków pozabudżetowych na cele promocji i rozwoju Powiatu;
- koordynowanie współpracy z partnerami zagranicznymi na podstawie przyjętych umów.
W zakresie informacji :
- prowadzenia serwisu internetowego www.bialobrzegipowiat.pl;
- współpraca z administratorami innych stron www w zakresie umieszczania informacji o Powiecie oraz ich aktualizacja.
W zakresie programów rozwoju:
- monitorowanie programów pomocowych i inicjatyw wspólnotowych Unii Europejskiej dla określenia możliwości pozyskania wsparcia i uczestnictwa, w tym wyszukiwanie i dopasowywanie odpowiednich wniosków na potrzeby Powiatu;
- koordynacja działań związanych z przygotowywaniem projektów przez wydziały Starostwa i podległe Jednostki organizacyjne;
- prowadzenie procedury przyjmowania wniosków na dofinansowanie konkursów oświatowych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat;
- występowanie o wsparcie finansowe z programów Unii Europejskiej oraz innych programów pomocowych;
- przygotowywanie projektów wniosków o dotacje;
- współpraca z instytucjami wdrażającymi, nadzorowanie oraz realizacja programów i zawartych umów.
W zakresie inwestycji:
- nadzorowanie i prowadzenie powiatowych inwestycji;
- sporządzanie rocznych i wieloletnich planów inwestycji prowadzonych przez Powiat;
- prowadzenie inwestycji, remontów kapitalnych oraz konserwacji budynków Starostwa wykonywanie czynności dotyczących realizacji inwestycji w oparciu o zatwierdzony plan finansowy oraz zabezpieczenia nadzoru inwestorskiego;
- przygotowywanie dokumentacji prawnej i projektowej oraz projektów umów o realizację inwestycji;
- przygotowywanie i przeprowadzanie postępowania dotyczącego udzielenia zamówienia publicznego na realizację inwestycji;
- nadzór nad realizacją procesu inwestycyjnego;
- prowadzenie rozliczeń realizowanych inwestycji;
- egzekwowanie wszelkich zobowiązań wynikających z gwarancji i rękojmi.
W zakresie zamówień publicznych:
- realizacja zadań wynikających z Ustawy PZP;
- współpraca z wydziałami Starostwa w zakresie planowania, prowadzenia i realizacji postępowań o udzielenie zamówienia publicznego;
- współpraca z pracownikami innych wydziałów odpowiedzialnymi za sporządzenie merytorycznego opisu przedmiotu zamówienia;
- przygotowanie i przeprowadzenie procedur związanych z udzieleniem zamówienia publicznego w tym na zbycie mienia Powiatu ( przygotowanie Siwz, udzielanie odpowiedzi na pytania oferentów, sporządzanie protokołów, przygotowywanie informacji o wynikach postępowania w tym publikacja ogłoszeń, przygotowanie umowy);
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych, do których stosuje się przepisy ustawy PZP jak i zamówień publicznych i postępowań, do których nie stosuje się ustawy PZP;
- prowadzenie rejestru umów;
- przygotowanie dokumentacji rozliczeniowej i odbioru danej inwestycji;
- przeprowadzanie konkursów i postępowań na zlecanie zadań z zakresu pożytku publicznego;
- opisywanie faktur pod względem zgodności merytorycznej i PZP;
- sporządzanie sprawozdań;
- realizacja innych zadań wynikających z obowiązujących przepisów.
W zakresie spraw obywatelskich:
- przygotowania projektów decyzji o wydaniu zwłok w celach badawczych szkołom wyższym;
- powoływania innych niż lekarze osób do stwierdzenia zgonu i jego przyczyny;
- wydawania zezwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków z obcego państwa – w porozumieniu z właściwym inspektorem sanitarnym.
W zakresie spraw gospodarczych:
- administrowanie budynkami Starostwa;
- gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Starostwa;
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo – technicznym Starostwa oraz konserwacją wyposażenia Starostwa;
- prenumerowanie prasy i wydawnictw;
- przygotowywanie umów ryczałtów samochodowych dla pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu oraz prowadzenie stosownego rejestru.
W zakresie spraw administracyjno-gospodarczych:
- załatwianie spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami w uzgodnieniu z Sekretarzem;
- zarządzanie tablicami ogłoszeń;
- prowadzenie ewidencji aktów prawa miejscowego.
W zakresie inwentaryzacji:
- ustalanie składu zespołów spisowych do przeprowadzenia inwentaryzacji w Starostwie;
- powoływanie komisji oceny przydatności składników majątku ruchomego w Starostwie z przeznaczeniem do dalszego użytkowania lub zakwalifikowania go do kategorii majątku zbędnego lub zużytego;
- powoływanie komisji likwidacyjnej w celu przeprowadzenia likwidacji zużytych składników majątku ruchomego w Starostwie;
- gospodarowanie środkami ruchomymi Starostwa w okresach między ustawowo określonymi terminami przeprowadzenia inwentaryzacji i współpraca z Wydziałem Finansowym.
W zakresie rzeczy znalezionych:
- przyjmowanie wiadomości o znalezieniu rzeczy zgubionych;
- przechowywanie rzeczy znalezionych oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru;
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów dotyczących rzeczy znalezionych.